1. Σπάθης, Δ., Ο Διαφωτισμός και το νεοελληνικό θέατρο: Επτά μελέτες (Θεσσαλονίκη 1986), σελ. 51. 2. Ταμπάκη, Ά., «Το ελληνικό θέατρο στην Οδησσό: 1814-1818. Αθησαύριστα στοιχεία», στο Ταμπάκη, Ά., Η νεοελληνική δραματουργία και οι δυτικές της επιδράσεις 18ος – 19ος αι.: Μία συγκριτική προσέγγιση (Αθήνα 1993), σελ. 41 (πρώτη δημοσίευση στο περιοδικό Ο Ερανιστής 16 (1980) σελ. 229-239). 3. Σπάθης, Δ., Ο Διαφωτισμός και το νεοελληνικό θέατρο: Επτά μελέτες (Θεσσαλονίκη 1986), σελ. 51. 4. Ταμπάκη, Ά., «Το ελληνικό θέατρο στην Οδησσό: 1814-1818. Αθησαύριστα στοιχεία», στο Ταμπάκη, Ά., Η νεοελληνική δραματουργία και οι δυτικές της επιδράσεις 18ος – 19ος αι.: Μία συγκριτική προσέγγιση (Αθήνα 1993), σελ. 42. 5. Σπάθης, Δ., Ο Διαφωτισμός και το νεοελληνικό θέατρο: Επτά μελέτες (Θεσσαλονίκη 1986), σελ. 51. 6. Ταμπάκη, Ά., «Το ελληνικό θέατρο στην Οδησσό: 1814-1818. Αθησαύριστα στοιχεία», στο Ταμπάκη, Ά., Η νεοελληνική δραματουργία και οι δυτικές της επιδράσεις 18ος – 19ος αι.: Μία συγκριτική προσέγγιση (Αθήνα 1993), σελ. 46. 7. Ταμπάκη, Ά., «Το ελληνικό θέατρο στην Οδησσό: 1814-1818. Αθησαύριστα στοιχεία»., στο Ταμπάκη, Ά., Η νεοελληνική δραματουργία και οι δυτικές της επιδράσεις 18ος – 19ος αι.: Μία συγκριτική προσέγγιση (Αθήνα 1993), σελ. 45. 8. Ταμπάκη, Ά., «Το ελληνικό θέατρο στην Οδησσό: 1814-1818. Αθησαύριστα στοιχεία», στο Ταμπάκη, Ά., Η νεοελληνική δραματουργία και οι δυτικές της επιδράσεις 18ος – 19ος αι.: Μία συγκριτική προσέγγιση (Αθήνα 1993), σελ. 47. 9. Ταμπάκη, Ά., «Το ελληνικό θέατρο στην Οδησσό: 1814-1818. Αθησαύριστα στοιχεία», στο Ταμπάκη, Ά., Η νεοελληνική δραματουργία και οι δυτικές της επιδράσεις 18ος – 19ος αι.: Μία συγκριτική προσέγγιση (Αθήνα 1993), σελ. 45· Σπάθης, Δ., Ο Διαφωτισμός και το νεοελληνικό θέατρο: Επτά μελέτες (Θεσσαλονίκη 1986), σελ. 51. 10. Ταμπάκη, Ά., «Το ελληνικό θέατρο στην Οδησσό: 1814-1818. Αθησαύριστα στοιχεία», στο Ταμπάκη, Ά., Η νεοελληνική δραματουργία και οι δυτικές της επιδράσεις 18ος – 19ος αι.: Μία συγκριτική προσέγγιση (Αθήνα 1993), σελ. 45· Σπάθης, Δ., Ο Διαφωτισμός και το νεοελληνικό θέατρο: Επτά μελέτες (Θεσσαλονίκη 1986), σελ. 53-54. 11. Ταμπάκη, Ά., «Το ελληνικό θέατρο στην Οδησσό: 1814-1818. Αθησαύριστα στοιχεία», στο Ταμπάκη, Ά., Η νεοελληνική δραματουργία και οι δυτικές της επιδράσεις 18ος – 19ος αι.: Μία συγκριτική προσέγγιση (Αθήνα 1993), σελ. 48. 12. Σπάθης, Δ., Ο Διαφωτισμός και το νεοελληνικό θέατρο: Επτά μελέτες (Θεσσαλονίκη 1986), σελ. 52. 13. Σπάθης, Δ., Ο Διαφωτισμός και το νεοελληνικό θέατρο: Επτά μελέτες (Θεσσαλονίκη 1986), σελ. 53. 14. Ταμπάκη, Ά., «Το ελληνικό θέατρο στην Οδησσό: 1814-1818. Αθησαύριστα στοιχεία», στο Ταμπάκη, Ά., Η νεοελληνική δραματουργία και οι δυτικές της επιδράσεις 18ος – 19ος αι.: Μία συγκριτική προσέγγιση (Αθήνα 1993), σελ. 42. 15. Ταμπάκη, Ά., «Το ελληνικό θέατρο στην Οδησσό: 1814-1818. Αθησαύριστα στοιχεία», στο Ταμπάκη, Ά., Η νεοελληνική δραματουργία και οι δυτικές της επιδράσεις 18ος – 19ος αι.: Μία συγκριτική προσέγγιση (Αθήνα 1993), σελ. 43. 16. Σπάθης, Δ., «Ο Φιλοκτήτης του Σοφοκλή διασκευασμένος από τον Νικόλαο Πίκκολο», Ο Ερανιστής 15 (1979), σελ. 256-320· Σπάθης, Δ., Ο Διαφωτισμός και το νεοελληνικό θέατρο: Επτά μελέτες (Θεσσαλονίκη 1986), σελ. 145-198. 17. Σπάθης, Δ., Ο Διαφωτισμός και το νεοελληνικό θέατρο: Επτά μελέτες (Θεσσαλονίκη 1986), σελ. 55–56. 18. Λάσκαρης, Ν. «Τα εν Οδησσώ: 1814-1824», στο Λάσκαρης, Ν., Ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου Α΄ (Αθήνα 1939), σελ. 164· Πούχνερ, Β., Η ιδέα του εθνικού θεάτρου στα Βαλκάνια του 19ου αιώνα (Αθήνα 1993), σελ. 94. 19. Πούχνερ, Β., Είδωλα και ομοιώματα: Πέντε θεατρολογικά μελετήματα (Αθήνα 2000), σελ. 75-76. Το ιστορικό δράμα Οι Στρελίτζοι δεν έχει εντοπιστεί μέχρι σήμερα από την έρευνα. 20. Λασσάνης, Γ., Τα θεατρικά, Πούχνερ, Β. (επιμ.), (Αθήνα 2002). Βλ. την εισαγωγή. 21. Σπάθης, Δ., Ο Διαφωτισμός και το νεοελληνικό θέατρο: Επτά μελέτες (Θεσσαλονίκη 1986), σελ. 58. 22. Σταματοπούλου-Βασιλάκου, Χ., «Οι Έλληνες ηθοποιοί 1800-1917: Η δύσβατη πορεία», στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών ογδόντα χρόνια 1917-1997: Ιστορική αναδρομή (Αθήνα 1999), σελ. 36-38· Πούχνερ, Β., «Ηθοποιοί και αγωνιστές του 1821: Μία ηρωική τυπολογία», στο Πούχνερ, Β., Σταθμίσεις και ζυγίσματα: Δέκα θεατρολογικά μελετήματα (Αθήνα 2006), σελ. 172-175. 23. Ταμπάκη, Ά., «Το ελληνικό θέατρο στην Οδησσό: 1814-1818. Αθησαύριστα στοιχεία», στο Ταμπάκη, Ά., Η νεοελληνική δραματουργία και οι δυτικές της επιδράσεις 18ος – 19ος αι.: Μία συγκριτική προσέγγιση (Αθήνα 1993), σελ. 43. 24. Σπάθης, Δ., Ο Διαφωτισμός και το νεοελληνικό θέατρο: Επτά μελέτες (Θεσσαλονίκη 1986), σελ. 58-59. 25. Λάσκαρης, Ν. «Τα εν Οδησσώ: 1814-1824», στο Λάσκαρης, Ν., Ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου Α΄ (Αθήνα 1939), σελ. 176. 26. Λάσκαρης, Ν., «Τα εν Οδησσώ: 1814-1824», στο Λάσκαρης, Ν., Ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου Α΄ (Αθήνα 1939), σελ. 177. 27. Ραγκαβής, Αλέξανδρος-Ρίζος, Απομνημονεύματα Α΄ (Αθήνα 1894), σελ. 130. 28. Αυγητίδης, Κ. Γ., Τα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα της Οδησσού: 1816-1936 (Αθήνα - Γιάννινα 2000), σελ. 150. 29. Αυγητίδης, Κ. Γ., Οι Έλληνες της Οδησσού και η Επανάσταση του 1821 (Αθήνα - Γιάννινα 1994), σελ. 223. 30. Χατζηπανταζής, Θ., Από του Νείλου μέχρι του Δουνάβεως: Το χρονικό της ανάπτυξης του ελληνικού επαγγελματικού θεάτρου στο ευρύτερο πλαίσιο της Ανατολικής Μεσογείου, από την ίδρυση του ανεξάρτητου κράτους ως τη Μικρασιατική Καταστροφή Α/2 (Ηράκλειο 2002), σελ. 666. 31. Χατζηπανταζής, Θ., Από του Νείλου μέχρι του Δουνάβεως: Το χρονικό της ανάπτυξης του ελληνικού επαγγελματικού θεάτρου στο ευρύτερο πλαίσιο της Ανατολικής Μεσογείου, από την ίδρυση του ανεξάρτητου κράτους ως τη Μικρασιατική Καταστροφή Α/2 (Ηράκλειο 2002), σελ. 984-985. 32. Βλ. Αρχείο Προγραμμάτων Θεατρικού Μουσείου, φάκ. 17/9-2880. 33. Καρδάσης, Β., Ο Ελληνισμός του Ευξείνου Πόντου (Αθήνα χ.χ.), σελ. 124. 34. Βλ. Αρχείο Προγραμμάτων Θεατρικού Μουσείου, φάκ. 53/5. 35. Αυγητίδης, Κ. Γ., Τα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα της Οδησσού: 1816-1936 (Αθήνα - Γιάννινα 2000), σελ. 153. 36. Αυγητίδης, Κ. Γ., Τα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα της Οδησσού: 1816-1936 (Αθήνα - Γιάννινα 2000), σελ. 65. 37. Αυγητίδης, Κ. Γ., Τα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα της Οδησσού: 1816-1936 (Αθήνα - Γιάννινα 2000), σελ. 152. 38. Αυγητίδης, Κ. Γ., Τα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα της Οδησσού: 1816-1936 (Αθήνα - Γιάννινα 2000), σελ. 117. 39. Αυγητίδης, Κ. Γ., Τα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα της Οδησσού: 1816-1936 (Αθήνα - Γιάννινα 2000), σελ. 153. 40. Παπουλίδης, Κ., Γρηγόριος Γ. Μαρασλής (1831-1907). Η ζωή και το έργο του. Συμβολή στη δραστηριότητα του ελληνισμού της Ρωσίας (Θεσσαλονίκη 1989). 41. Καρδάσης, Β., Ο Ελληνισμός του Ευξείνου Πόντου (Αθήνα χ.χ.), σελ. 139-155. 42. Καραβία, Μ., Οδησσός: Η λησμονημένη πατρίδα (Αθήνα 1998), σελ. 52. 43. Καραβία, Μ., Οδησσός: Η λησμονημένη πατρίδα (Αθήνα 1998), σελ. 57. 44. Καραβία, Μ., Οδησσός: Η λησμονημένη πατρίδα (Αθήνα 1998), σελ. 58. Είχε παιχτεί στο Παρίσι στο Palais-Royal, στις 5 Φεβρουαρίου του 1856. 45. Καραβία, Μ., Οδησσός: Η λησμονημένη πατρίδα (Αθήνα 1998), σελ. 52. 46. Καραβία, Μ., «Έλληνες ηθοποιοί και καλλιτέχνες στην Οδησσό», Επτά Ημέρες Καθημερινής (7 Σεπτεμβρίου 2003), σελ. 14. 47. Σπάθης, Δ., Ο Διαφωτισμός και το νεοελληνικό θέατρο: Επτά μελέτες (Θεσσαλονίκη 1986), σελ. 60. 48. Αυγητίδης, Κ.Γ., Οι Έλληνες της Οδησσού και η Επανάσταση του 1821 (Αθήνα - Γιάννινα 1994), σελ. 222. 49. Αυγητίδης, Κ.Γ., Οι Έλληνες της Οδησσού και η Επανάσταση του 1821 (Αθήνα - Γιάννινα 1994), σελ. 223. 50. Αυγητίδης, Κ.Γ., Η εκδοτική δραστηριότητα των ομογενών της Οδησσού: 1829-1917 (Αθήνα - Γιάννινα 2000), σελ. 11. 51. Αυγητίδης, Κ. Γ., Τα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα της Οδησσού: 1816-1936 (Αθήνα - Γιάννινα 2000), σελ. 151. 52. Αυγητίδης, Κ. Γ., Τα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα της Οδησσού: 1816-1936 (Αθήνα - Γιάννινα 2000), σελ. 155. 53. Αυγητίδης, Κ. Γ., Τα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα της Οδησσού: 1816-1936 (Αθήνα - Γιάννινα 2000), σελ. 151. 54. Αυγητίδης, Κ. Γ., Τα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα της Οδησσού: 1816-1936 (Αθήνα - Γιάννινα 2000), σελ. 38-40. 55. Αυγητίδης, Κ. Γ., Τα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα της Οδησσού: 1816-1936 (Αθήνα - Γιάννινα 2000), σελ. 39. 56. Αυγητίδης, Κ.Γ., Οι Έλληνες της Οδησσού και η Επανάσταση του 1821 (Αθήνα - Γιάννινα 1994), σελ. 223. 57. Βλ. Αρχείο προγραμμάτων Θεατρικού Μουσείου, φάκ. 53/5. |